Son gönderilerden haber almak için twitter hesabımızı takip edebilirsiniz

Bildiğiniz üzere Eskişehir önce DSP, ardından CHP’nin belediyesidir ve Eskişehir için çok küçük yaşlarda (15 yaşlarında gazete basmakla başladı) hizmete başlayan Yılmaz Büyükerşen, Yunus Emre Yerleşkesi, Sivil Havacılık, Açık Öğretim dahil irili ufaklı bir çok hizmete imza attı ve 1999’da Belediye Başkanı olarak seçildi. Eskişehir tarihinde kimse 2 kez üst üste seçilmemişken, Yılmaz Hoca (Eskişehirliler olarak hoca deriz), 4. döneminde…

Saldırı

Yılmaz Büyükerşen’in açıklamasına göre (Halk TV’ye bağlandı, video altta);

Yasal olmayan bir işletme yapıp, şehrin düzenini bozmuşlar ve halkın yeşil alanı, yürüş yeri olan yere 350-400 sandalye, masa doldurarak; dondurma tezgahı koyarak şehrin düzenini bozmuşlardı. Şehrin en güzel yerlerinden biriydi. Oradan geçerken, mekanı Devlet Demiryollarından kiralayan mafya bozuntusu ile yardımcıları bana geldi, “gel kahve içelim hocam, konuşalım şurada bir çay içelim” dediler.

Ben de kanunsuz yerlere ki burasının ruhsatı yasal olmadıkları için iptal edilmişti, ben de Devlet Demiryolların dikkatini çekmiştim; bu adama nasıl böyle kamuya açık bir yeri verirsiniz? Yasalara, imar planına, her şeye aykırı diye. Herhalde o meseleleri konuşacaklardı. Ben de kanunsuz yerde çay da içmem, konuşmam da diyerek yürüdüm. Yanımda basın danışmanı arkadaşım vardı. Birden geldiler, sen bize nasıl böyle cevap verirsin diye..

Yumruk ve Silahlı Saldırı

Yumruk salladı, başımı geriye doğru, yana doğru çevirdim; boynuma indi yumruğu. Öbürü de belinden silahını çıkartı ve “NAMLUYA KURŞUN SÜRDÜ”, önce basın müşaviri arkadaşıma doğru döndü, sonra bana doğru döndü; karar veremedi herhalde.

Halk Sayesinde Saldırıları Ucuz Atlattık

O arada, bizim orada Haller Gençlik Merkezi’nden halk geldi, aramıza girdi, onları engellediler. Ben, o arada halk tarafından Haller Gençlik Merkezi’ne alındım.

Tv spikerinin “daha önce tehdit alıyor muydunuz?” diye sorması üzerine Büyükerşen,

Tehdit almıyorduk, siyasi tehditler olur bize; onlara da güler geçeriz. Ben ve arkadaşlarım, Eskişehir’deki Belediye Başkanı arkadaşlarım (Ahmet Ataç ve Kazım Kurt), korumasız gezeriz. Kimseye kötülük yapmadığımız için… Eskişehir’e gelen turistler sık sık sorarlar, koruman yok mu hocam senin etrafında falan diye. Ben de derdim ki, yahu kimseye bir kötülüğümüz yok, biz kanunlara nizamlara uyan insanlarınız. Bir şey olacak olursa, beni Eskişehirliler korur derdim…

**

Güzel Bir Birliktelik Mesajı

Olaydan kısa bir süre sonra haberim oldu ve sosyal medyayı takip ettiğimde, her görüşten ve her kesimden insanın Yılmaz Hoca’ya yapılan saldırıları kınadığını gördüm. Dolayısıyla hem saldırganlara güzel bir mesaj oldu  hem de bu ülkede çalışkan, dürüst, ahlâklı insanların; halk tarafından sahiplenileceğini herkes gördü.

Yılmaz Hoca’da şu şekilde desteği belirtti:

Efendim sayın Başbakan dahil, Bakanlar dahil, Milletvekillerimiz dahil, Genel Başkanımız Kemal Kılıçdaroğlu ve büyük Genel Başkan Yardımcılar, hepsi ayrı ayrı telefon ettiler. Eskişehirliler, Türkiye’nin dört bir tarafından öğrencilerim, dostlarım, beni tanıyanlar boyuna mesaj atıyor ve arıyor. Hepsine cevap veremiyorum. Bu vesileyle, televizyonunuz aracılığıyla hepsine ilgilerinden dolayı teşekkür ediyorum.

 

Sağlığı ve Sıhati İyi

Şu anda hastahanede olduğunu, boynuna boyunluk takıldığını ve bu akşam hastahanede kontrol altında tutulacağını aktardı.

Saldırganlar Yakalanmış

Yılmaz Büyükerşen şöyle devam etti:

Eskişehir Valisi, Eskişehir Emniyet Müdürü ve bütün Emniyet mensuplarına teşekkür ediyorum. Bana şimdi söylediklerine göre, yakalanmış bu mafya bozuntuları…

*****

Destek için belediyenin önüne gelen Eskişehir halkına yaptığı konuşmadan bir kesit:

**

 

 

Kişisel Yorumum

Hoca ile hükümetin (TCDD ve Ulaştırma Bakanlığının) arasında sık sık bununla ilgili gerilim oldu. Sırf inat uğuruna orayı rezil ettiler, yetmedi 4-5 kat izin olan Eskişehir’de sırf inat uğuruna kocaman ucube gibi gökdelen binayı diktiler.

Sonra buraları bir şekilde çakma mafyalara dağıtmışlar anlaşılan. Bu mafyalarda hükümetten aldığı destek ile ne hak dinlemiş ne hukuk dinlemiş. Şimdi göstermelik, halkı sakinleştirmek için tutuklarlar da; oluk oluk kan akıtacağız diyene nasıl “takipsizlik” verildiyse, bu adama da bir yol bulunur.

Yani hak, hukuk, adalet gibi kavramlara her seferinde dikkat çekiyoruz. Yerel yönetimde politik çekişmeyi bırakın diyoruz. Yazık yahu. Kaç yaşında adam, yıllarını Eskişehir’e vermiş, dangalak bir çakma mafya neredeyse adamı öldürecek.

Korumasız sokağa çıkan adamdır bu adam. Ha şunu da söyleyeyim; gerek annem Yılmaz Hoca döneminde üniversitede çalıştığı için, gerek örnek aldığım bir başka adam olduğu için Yılmaz Hocayı biraz tanırım. Dünyanın bir çok noktasında politikacılardan sanatçılara, akademisyenlerden bilim insanlarına, sporculara, şirket patronlarına kadar çok sağlam çevresi vardır. Hiç ummayacağınız kişiler Yılmaz Hocayı tanır.

Bu adamın üzerine geldiler, bütün hepsini bertaraf etti. Bitmedi, çevresindekilere bulaşmaya çalıştılar onları da püskürttü. Nice mafya bozuntusunu, derin devletçikleri geri püskürttü. Böyle mafya bozuntularına gerçekten PABUÇ BIRAKMAZ! Yasal yoldan elinden ne gelirse yapar. Sadece CHP’liler, sadece Eskişehirliler değil; tüm Türkiye hocanın arkasında, hocaya destek oldu.

Yani çok yanlış işe bulaştıklarını er ya da geç anlayacak bu arkadaşlar.

**

Son olarak dediği gibi de oldu; “beni halkım korur” dedi ve koruması yokken Eskişehir halkı silahlı saldırganı etkisiz hale getirerek Yılmaz Büyükerşen’i korudu. Biz Yılmaz Hocamızı çok severiz!