Son gönderilerden haber almak için twitter hesabımızı takip edebilirsiniz

İzlediğim dizi ve filmlerde Kanadalıların fazla kibar olmasıyla dalga geçerlerdi. Bu kadar mı? Diye merak etmekten kendimi alamasamda, yapısına şöyle bir baktığımızda Kanada hakkında fikirler verebilir. Birlikte bakalım.

Öncelikle Kanada niye bu kadar popüler oldu onu açıklayayım.

Justin Trudeau adında bir adam, Kanada’nın Başbakanı oldu. Politika ile ilgili olan yada olmayan bir çok kadının bu ismi duyduğunu ve bir kaçının facebook’ta paylaştığını gördüm. “Noluyo lan” dedim (harbiden) ve araştırmaya başladım.

Kısaca bu adam kimdir nedir tanıyalım sonra bakanlıklara ve bakanların özelliklerine geçeceğim.

Justin Trudeau

Yazıya geçmeden önce eleştiri; yıllardır erkeklerin seks ve cinsellik ile ilgili merak ve isteklerini eleştiren kadınların biskolata erkeklerine hayran hayran bakması ve Justin Trudeau’nun üstüne atlamaları ilginçtir…

Kişisel fikrim mi? Cinsellik ve bilgi özgür olmalıdır… Haydin bilgiye.

**

1971 doğumlu, ve Kanada’daki liberal partinin lideri. Babasıyla ilgili bir ton şey var ancak sallamıyorum. Önemli olan bu kişinin ne yaptığı. Ancak babasının politikacı olduğunu eklemek gerek. Yıllarca politikaya girmekten kaçmış ancak kardeşi öldükten sonra ipleri eline almış. İngiliz ve Fransız dili edebiyatı bölümünde eğitim alırken, karkayağı (snowboard) eğitmenliği ve korumalık yapmış[1].  Kısa bir dönem İngilizce öğretmenliğide yapmış.

Justin Trudeau

justin trudeau Kanada Başbakanı

justin trudeau kanada başbakanı

Adama baktığınız zaman, geleneksel politikacıların yanında bir “oyuncu” yada popüler kültürün içinden gelen bir televizyon yüzü imgesi (imajı) olduğunu görebilirsiniz.

Sadece bu kadar değil.

  • Kendisini erkek feminist olarak tanıtıyor,
  • LGBT hakları için mücadele ediyor,
  • Mariyuhana (marihuana) ile ilgili yasallaştırıcı düşünceleri var
  • Kürtaj konusunda kadınların karar vermesi gerektiğini düşünüyor

justin trudeau boks

Bunların yanı sıra; dövmeleri var, sporcu, bir yardım kuruluşu için striptiz yapmış, eşcinsel bir sunucuyla öpüşmüş, sevişmek istediğim başbakan anlamına gelen “PILF (Prime minister I’d like to fuck)” kelimesi sosyal medyadaki hayranlarınca bolca kullanılmış.

Tabi tepkiler Türkiye’den de gelmiş örneğin :

Nurgül Yeşilçay ‏@nrglyslcy Oct 20
Kanada nın yeni başbakanını gördünüz mü kızlar😉

Biliyorum Emre Çetin varken kadınlar takip etmez de, belki bir iki tane ilginci çıkar, “takip etmeyeceğim ama bir adresine bakayım” der. Böyle düşünen varsa;

Facebook hesabı, Instagram hesabı ve Twitter hesabı

**

Evet kadınların dikkatini de çektikten sonra kabaca görüşünü ve düşüncelerini yazayım.

Yukarıda gördüğünüz ve partisinden anlayabileceğiniz üzere “özgürlükçü” bir yapısı var. Bizim ülkede göremeyeceğimiz şeyler bunlar. Ancak bu işler halk ile alakalı değil mi?

Kanada Kabinesi ve Bakanlıkları

Kurulan Kanada kabinesi (yani bakanlar) ve ne çeşit bakanlıklar var hızlıca bakalım. Ondan önce, “gardaş bu Kanada ney oliyki?” diyecekler için,

Kanada ve Türkiye haritası

Sizin için boydım, mavi renk (o ne diyen olursa hemen burayı terk etsin) Türkiye ve kırmızı yer Kanada (boyaması zor oldu). Gördüğünüz gibi Rusya’nn hizzasında ve Amerika’dan daha büyük (kırmızı yerin altı AMArika). Öf bu kadar geyik yeter.

Bakanlıklar

Bakanlıkları tek tek yazayım[3].

(çevirirken çatladım, bu ne yahu, olduğu kadar yazıyorum, tam çeviremediklerime(?) işareti koydum)

  • Başbakanlık (ve aynı zamanda gençlik bakanıymışta).
  • Halk Güvenliği ve Acil Duruma Hazırlık Bakanlığı
  • Tarım ve Zirai Gıda(?) Bakanlığı
  • Dışişleri Bakanlığı
  • Göçmenlik, Mültecilik ve Vatandaşlık Bakanlığı
  • Yerli ve Kuzey İşleri(?) Bakanlığı
  • Maliye Bakanlığı
  • Yenlik, Bilim ve Ekonomik Gelişmeler Bakanlığı
  • Maliye Bakanı
  • Hukuk ve Kanada Başsavcı (Attorney General?) Bakanlığı
  • Kamusal Hizmetler ve Tedarik Bakanlığı
  • Uluslararası Ticaret Bakanlığı
  • Sağlık Bakanlığı
  • Aile, Çocuk ve Sosyal(/toplumsal) Gelişim Bakanlığı
  • Ulaşım Bakanlığı
  • Uluslararası Gelişim(?) Bakanlığı (Fransızca konuşan topluluklardan sorumlu diyor)
  • Ulusal Kaynaklar Bakanlığı
  • Kanada(lı) Mirası Bakanlığı
  • Ulusal Gelir Bakanlığı
  • Gazi/Emekli Asker Bakanlığı 
  • Çevre ve İklim Değişikliği Bakanlığı
  • Ulusal Savunma Bakanlığı
  • İstihdam, İşgücü ve İşçi Bakanlığı
  • Altyapı ve Toplum Bakanlığı(?)
  • Demokratik Kurumlar Bakanlığı
  • Engelliler İçin Spor ve Birey Bakanlığı (Sport and Persons with Disabilities)
  • Balıkçılar, Okyanus ve Sahil Koruma Bakanlığı
  • Bilim Bakanlığı
  • Kadınların Sosyal Durumu Bakanlığı
  • Küçük İşletme ve Turizm Bakanlığı

Çok bakanlık olmasından ziyade, bakanlıkların çalışıp çalışmadığı önemlidir. Fakat koyu çizdiğim bakanlıklar, bir ülkenin gelişebilmesi, uygarlığın durumu ve geleceği için ÇOK ÖNEMLİDİR! Diğerleride önemli ancak Kanada’da bizen farkı olan ve takdir edilesi bakanlıklardır.

Yahu kardeşim, bunca bakanlık varda ne yani hepsi mi çalışıyor? diyebilirsiniz. Ona bakacağız ancak hemen öncesinde;

Bakanların Özellikleri

Sağlık Bakanı Doktor

Jane Philpott isminde bu kadın, aynı zamanda doktorluk geçmişi olan bir Bakan!

Kanada Sağlık Bakanı Dr Jane Philpott bir doktor

**

Aile, Çocuk ve Toplumsal Gelişim Bakanı

Jean-Yves Duclos, doktorasını Londra Ekonomi Okulunda yapmış bir ekonomist ki alanı “yoksulluk” imiş.

Kanada Aile, Çocuk ve Toplumsal Gelişim Bakanı Jean-Yves Duclos

**

Bilim Bakanı

Kirsty Duncan ise, 2007’de NOBEL ÖDÜLÜ alan güler yüzlü bir kadın.

Bilim Bakanı Kirsty Duncan

**

Kadının Toplumsal Rolü Bakanı

İngilizcesi Status of Woman, ancak çeviriyi bu şekilde yapabildim 😐

Patty Hajdu, gerçektende bir kadın.

(bunu niye koydun derseniz: NE BİLEYİM BEN!)

Patty Hajdu

**

İstihdam, İşgücü Gelişimi ve İşçi Bakanı

MaryAnn Mihychuk, aynı zamanda bir yer bilimci (jeolojist).

Kanada İstihdam, İşgücü Gelişimi ve İşçi Bakanı MaryAnn Mihychuk

**

Demokratik Kurumlar Bakanı

Maryam Monsef, bir mülteci.

Kanada Demokratik Kurumlar Bakanı Maryam Monsef

**

Engelli Bireyler ve Engelliler İçin Spor

Carla Qualtrough, paralimpik atletmiş.

Kanada Engelli Bireyler ve Engelliler İçin Spor Carla Qualtrough

**

Ulaştırma Bakanı

Veee bombayı sona sakladım…

Trampetler çalsın….

Hazırrr….

Biraz daha ses!!!

Ve 1, 2, 3….

Kanada Ulaştırma Bakan0ı, Marc Garneau bir UZAY İNSANI!

(kültürü bozukların anlayacağı şekilde Amerikan haliyle astronot, Rus haliyle kozmonot)

Kanada Ulaştırma Bakanı Marc Garneau

 

Dahasıda var ancak bu kadar yeter sanıyorum.

Ayrıca,

  • Bakanların yarısı kadın,
  • Bakanların diğer yarısı erkek (:D)
  • 3 Bakan, Kanada dışında doğmuş.
  • 1 Bakan Müslüman,
  • 2 Bakan ateist,
  • 1 Bakan göğüs kanseri ile mücadele ediyor.

 

Türkiye ve Kanada’nın Karşılaştırılması

Ulan adamlarda nobel ödüllü, uzay insanı olan bakanlar var… Neyini karşılaştıracağız? diyenler var biliyorum.

Bi bakalım yinede, moral bozmayın hemen.

Tarım ile ilgili bir görsel vereyim 2013 yılına ait:

tarim urunleri ihracati

Kanada 7. sırada. Bizden 3.9 yani neredeyse 4 kat fazla tarım ürünü dışsatımında (ihracat) bulunmuş. Farka bakın. Gelelim diğer karşılaştırmalara:

***

Yok yok vazgeçtim, adamlar ezmiş bizi. İlla bakmak isteyen varsa;

OECD Kanada ve OECD Türkiye

Ne diyelim, Kanada’ya hayırlı olsun.

Üzgünüm dostlar bu tarz bir kabine benim dönemüme (yani 2030’a kadar) hayal…

Putin ve Trudeau Karşılaştırması

Şimdi bi Putin sever olarak böyle karşılaştırmaların yapılmasına bir şeyler söylemem gerek herhalde?

Daha genç ve daha kaslı denmiş Trudeau için. Konumuz mankenlik değil dimi?

Putin’in 3 farklı dövüş sanatında siyah kuşağı mevcut ve bu alanda dünyadaki 8 kişiden birisiymiş.

Forbes’e göre Putin dünyanın en güçlü insanı hemde 3 yıl üst üste!

***

Putin biraz daha muhafazakar, görüşleri Trudeau ile tam ters diyebiliriz. Ancak Putin’in KGB geçmişi ve propaganda, psikolojik savaş, hukuk alanlarındaki doğuştan gelen yeteneği ve en ince ayrıntıları bile planlaması, Suriye’de attığı adımlarla dünyayı etkileyecek önemli işler yapmasına bakarsak… Trudeau bu karşılaştırma için çok yeni bir oyuncu.

Putin’i ezdirtmem….

Çok alakasız ama tekrar hatırlayalım:

Putin’in KGB’den Öğrendiği 6 Öğüt

  1. Çok dinle az konuş.
  2. Sivri çıkışlar yapma,
  3. Kararlarını kendine sakla
  4. Patronuna sadakatini belli et,
  5. Sakın ön plâna çıkma,
  6. Gerekmiyorsa konuşma.

Görüşmek üzere…