Son gönderilerden haber almak için twitter hesabımızı takip edebilirsiniz

CHP’ye baktığımızda 1950’de iktidarı kaybeder, 1961’de İsmet İnönü ile sandıktan birinci parti çıkar; 1973’te Bülent Ecevit’e kadar 2 seçimde de 2. olur, 1977’de en son birinci çıkar ve günümüze kadar kaybolur. Tabi darbeler kapatmalar falanda var. Sosyal Demokrat Halkçı Parti falan açılır (SDP) vs..

2002’de, AKP ile birlikte mecliste 2 parti vardır. Baraj %5 olsa, 7 parti meclise girecekken (yani en demokratik dönemdeyken); Türkiye karanlığa itilir. (Baraj 5 puan olsa şu partiler girecekti: AKP, CHP, DYP, MHP, Genç Parti, Demokratik Halk Partisi, Anavatan Partisi).

2002 ve sonrasına bakalım :

2002
AKP : %34,28
CHP : %19,41
DYP : %9,54
2007
AKP : %46,66
CHP : %20,85
MHP : %14,29
2011
AKP : %49,83
CHP : %25,98
MHP : %13,01
2015
AKP : %40,87
CHP : %24,95
MHP : %16,29
HDP : %13,12

Kılıçdaroğlu CHP içinde bir takım yenilikler yaptı ; imge(imaj), markalaşma vs gibi. Ancak 4-5 puan ancak arttırabildi. CHP’nin %19’dan %26’ya çıkması hiçbir şeyi değiştirmez. Değiştirmedi de..

Kılıçdaroğlu’ndan önce 6-7 milyon, Kılıçdaroğlu’ndan sonra 11 milyon sabit seçmen var. CHP ne yaparsa yapsın (başarısız olsa da, olmasa da, yerel belediyelerde çalışsa da çalışmasa da) 11 milyon oy geliyor. Seçmen, cezalandırmıyor. MHP’ye hiç bulaşmıyorum, ışık yok.

**

HDP’nin terör örgütünün siyasal uzantısı olmadığını varsayalım. Söylemleri, tavırları KESİNLİKLE ÇOK DOĞRU! Eğer terör örgütü ile bağlı olmadan yeni bir parti gelse ve HDP’nin çizgisinde ilerlese, CHP kadar oy alır bu ülkede.

CHP’nin Başkanından gençlik kollarına kadar herkesi toplayıp başka bir parti kurup aynen yerleştirsek; barajı geçemez.

Millet HDP’ye terör uzantısı yüzünden oy atmazken, CHP’ye Atatürk bağlantısı nedeniyle oy atıyor.

CHP’nin kendini toplaması gerek. Daha kendi seçmeni Kılıç”t”aroğlu diyerek AKP propagandasına kurban gitmiş… Ne diyeyim ?

Parti içinin karışık olduğu çok ileriden belli. İstifalar, tutarsız söylemler… Parti içi disiplin yok, markalaşma konusunda doğru düzgün çalışma yok…

Senin politikanı bile reklam ajansları belirliyor. DUR ve DÜŞÜN! Sen politikanı belirlersin, reklam ajansları o’nu işler.

***

Eğer HDP meclise giremeseydi, aynı hamam aynı tas devam edecekti. CHP ve MHP bir şeyleri değiştirmedi, HDP değiştirdi. Terör uzantısı olan bir parti geldi ve sizin yapamadığınızı yaptı. BU UTANÇ SİZE BİR ÖMÜR GİDER!

Hoş, babadan oğula aynı partiye, aynı görüşe oy verenler oldukça; ne CHP ne MHP içinde köklü değişim OLMAZ.

AKP’li seçmene koyun diyorsunuz da, aynaya bakmak gerek… Her şart altında, başarısız olsa da aynı görüşe, aynı partiye oy verilmez.

CHP değişimden uzak hantal, MHP zaten dünyada neler oluyor farkında değil, HDP terör bağlantısıyla bir arpa boyu yol gidemeyecek…

Üzerine “her şehit AKP’ye oy getiriyor” propagandası yaptılar, millet yedi. Şimdi “bir şekilde” HDP baraj altında kalsa; kimse bir şeyden şüphelenmeyecek ve “terör HDP’nin sonunu getirdi” diyecekler… Böyle güzel işlediler propagandayı.

Hoş AKP’nin batıda yaptığı oy çalma ve adam satın almayı; HDP batıda yapıyor. Fazla oylar, oy çalmalar…

Türkiye böyle bir bataklıkta. İğneyi kendine batır; bunca senedir ülkenin bu hale gelmesinde HİÇ Mİ SUÇUN YOK bir düşün!

 

Kategori: Genel - Hayat - Politika - Tarih
Etiketler: , ,