Son gönderilerden haber almak için twitter hesabımızı takip edebilirsiniz

İlişkileri iyi başlamıştı. Erdoğan’ın (ve danışmanlarının) Putin sevgisi ve hareketlerini takip etmesini burada yazmıştım. Fakat işler değişti. Erdoğan’ın Suriye’de istediği adımlar vardı, güvenli bölge gibi ve Putin, Erdoğan’ın bütün plânlarını tek bir hamle ile yıktı.

Moskova’da cami açılışına giden Erdoğan, Türkiye’ye döndükten sonra şöyle bir açıklama yapmıştı[kaynak]:

“Rusya’nın henüz Suriye’ye bakışında doğrusu bir netlik göremiyorum …. Temenni ederiz ki Rusya bu süreçte dün yaptığımız görüşmelerin gereğini yerine getirir”

Görüşmelerinin gereğini yerine getirmesi ne demek? Suriye’de attığı adımlarla hem gerekliliklerini nasıl getireceği ve netliğini güzel şekilde gösterdi. Erdoğan’a sen bi dur bakalım dedi.

Başlamadan önce, bu gönderiden sonra yazılan konular:

Türkiye’nin Suriye Politikası Rusya Tarafından BİTİRİLMİŞTİR!

Türk-Rus Gerilimi : 5,5 Saniye İçin Değer Miydi?

Rus Uçağı Sınırı İhlal Etti mi?

Gelecek Dönemde Türkiye-Rusya İlişkileri

Neyine Güveniyorsun?

Bilgesam Araştırmasına göre [kaynak];

Türkiye’nin dışa bağımlılığı petrolde %93, doğalgazda %98 oranındadır ve İran ile Rusya en büyük iki kaynaktır. Türkiye, nükleer santral için Rusya’ya 71 milyar dolar ödeyecek.

Yıllık 45 milyon metreküp doğalgaz tüketiyoruz ve bunun 26.2 milyar metreküpünü Rusya’dan, 8.7 milyar metreküpünü İran’dan, 3.3 milyar metreküpünü Azerbaycan’dan alıyoruz[kaynak].

Uzun uzun numaraları sıralamaya gerek yok; petrol, doğalgaz ve nükleer enerjide RUSYA’YA BAĞIMLIYIZ!

Peki neyine güveniyorsun?

Gürcistan’ın güvendiği gibi ABD ve NATO’ya mı?
Yoksa Ukrayna’nın güvendiği gibi Avrupa Birliğine mi?

Rusya, 2 günde Gürcistan’ı ele geçirdi. Rusya, Kırım’ı aldı ve 2 bölgeyi daha alacağını düşünüyorum.

Batıda Ne Yapacaklarını Bilmiyorlar!

Rusya süper güç, nükleer güç. Gürcistan’da, Ukrayna’da ve Suriye’de “yasal kılıfa” uydurarak adım attı. Yani şu anda Suriye’de meşru hükümet var. Geri kalanlar benim için terör örgütüdür diyor. Bu konuda kimse sesini çıkartamayacak çünkü haklı. Ilımlı gruplar var deniyordu ancak şöyle bir açıklamaları var:

Rusya’ya göre, Suriye’deki her grup terör örgüt. ABD ve AB’ye göre değil. Kremlin sözcüsü Peskov, “Şu ana kadar hiç kimsenin ılımlı muhalefetin ne olduğunu açıkladığını sanmıyorum. Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin ise bu konuyla çok ilgilenerek, ılımlı muhalefetin ılımlı olmayan muhalefetten ne gibi farkları olduğunu sormuştu” ifadelerini kullandı[kaynak].

Puşkov ise Twitter hesabından yaptığı açıklamasında “Ilımlı muhalefet üyeleri IŞİD ile savaşmıyor, El Kaide safına geçip Rusya’nın büyükelçiliklerine ateş ediyor. Bu mu ılımlılık?” diye yazdı.[kaynak]

NATO ve AB ne yapabilecek? Rus uçaklarına dokunmaları, 3. Dünya Savaşı’na sürükler. Ambargo mu? Zaten var…. Şimdi işin içine Çin girdi ve Çin gemileri de Suriye’yi vurmaya başladı.

Türkiye’nin Durumu ve Yapılacaklar

Rus uçakları, 21. yüzyılda onca uydu teknolojisine rağmen “radar hatası” ve “hava koşulları yüzünden” sınır ihlali yapmış. Erdoğan’a, netlik ve gereklilik konusunda güzel bir cevap bence. Ardından büyükelçi çağrılmıştı. Dışişleri aranmış falan filan. Sonra? Tekrar sınır ihlali yapıldı! Rusya, korkmadığını çok güzel bir şekilde gösterdi. Ardından başka bir şey ortaya çıktı; Mig uçağı, sınır ihlali yapmış ancak Rus mu yoksa Suriye devletine mi ait bilemiyorlar.

Davutoğlu diyor ki, angajman kurallarımız belli. Ne yapacaksın? Vuracak mısın? Rusya 5 kez daha sınırını aşsa, ancak uçaklarla hedef kitlersin, it dalaşına girersin. VURAMAZSIN! Vurdurmazlar. Batı ve NATO ne yapacak? Ancak kınar. E ambargo mu? Zaten Rusya’ya ambargo var. Başka?
SERT GÜÇ KULLANMADAN HİÇBİR ŞEY YAPAMAZLAR!

**

Kısacası, Putin Erdoğan’a güzel bir tokat attı ve kendine gel dedi. Erdoğan’ın güvenli bölge, uçuşa yasak bölge hayallerinide suya düşürdü.

Kısaca Putin, gereken ayarı verdi. Adım gibi biliyorum, Rus uçakları yine geçecek sınırı…. Ya sonrası?

Kışın soğukta donmayı,
Doğalgaz ve petrol kıtlığı yüzünden sanayimizin çalışmamasını,
Türk Akımı’nın iptalini,
Nükleer Projenin iptalini,
Göze alabilecek misiniz?
Rusya’ya gönderilen tekstil, yiyecek vs gibi bir sürü dışalım-dışsatım olayını saymıyorum bile.

Bu konuda AB, NATO ve ABD’ye güvenmeyin derim.

Kategori: Genel - Hayat - Politika